Grozi nam nowa fala świętokradztw?!

malzenstwo1„A powiadam wam: Kto oddala swoją żonę – chyba w wypadku nierządu- a bierze inną, popełnia cudzołóstwo. I kto oddaloną bierze za żonę, popełnia cudzołóstwo” (Mt 19,9)
„Kościół jednak na nowo potwierdza swoją praktykę, opartą na Piśmie Świętym, niedopuszczania do Komunii eucharystycznej rozwiedzionych, którzy zawarli ponowny związek małżeński. Nie mogą być dopuszczeni do komunii świętej od chwili, gdy ich stan i sposób życia obiektywnie zaprzeczają tej więzi miłości między Chrystusem i Kościołem, którą wyraża i urzeczywistnia Eucharystia. Jest poza tym inny szczególny motyw duszpasterski: dopuszczenie ich do Eucharystii wprowadzałoby wiernych w błąd lub powodowałoby zamęt co do nauki Kościoła o nierozerwalności małżeństwa” (Św. Jan Paweł II, Familiaris consortio, punkt 84)

„Jeśli ktoś ma świadomość grzechu ciężkiego, przed przyjęciem Komunii powinien
przystąpić do sakramentu Pojednania.” (Katechizm Kościoła Katolickiego) eucharystia (1)

„W sytuacji jawnego braku dyspozycji moralnej Kościół winien stosować normę Kodeksu Prawa Kanonicznego,
mówiącą o możliwości niedopuszczenia do Komunii eucharystycznej tych, którzy
«trwają z uporem w jawnym grzechu ciężkim»” (św. Jan Paweł II, Ecclesia de Eucharistia, punkt 37)

Widzimy tu przykłady zarówno ze Słowa Bożego, jak i Magisterium Kościoła (i to najwyższej rangi, bo ogłoszone dokumentami papieskimi – tej klasy dokumenty chronione są dogmatem o nieomylności papieskiej). W innych jeszcze dokumentach Jan Paweł II wspomina o tych sprawach, zabraniając przystępować do Komunii św. osobom żyjącym w tzw. „związkach niesakramentalnych” – po prostu w konkubinacie. Do tej pory nikt nie miał wątpliwości co do słuszności takich wymagań. Do tej pory, tzn. do ostatniego Synodu o Rodzinie! W czasie Synodu były ponoć dwie grupy: konserwatywna i trochę nowocześniejsza. Ta druga podobno, jak podaje jedna ze stron internetowych, w żadnej mierze nie podważa nierozerwalności małżeństwa, chce w kluczu miłosierdzia zobaczyć konkretne sytuacje życiowe i dokonać rozeznania, jak stawić im czoło. Chodzi o to, by nie negując w żaden sposób doktryny, odpowiedzieć na wymagania miłosierdzia w konkretnych duszpasterskich sytuacjach, którym trzeba stawić czoło. Przypomniano także znaczenie takich praktyk, jak „komunia duchowa” dla osób będących w nowych związkach. Wiele mówiono też o konieczności zmiany języka. Zamiast form wykluczających, jak np. „brak łaski” czy „życie w stanie grzechu ciężkiego”, zaproponowano pozytywne (?!) spojrzenie na trudne sytuacje i mówienie o „obiektywnych przeszkodach” w przystępowaniu do sakramentów.

Następne wypowiedzi Ojców Synodu:
Kardynał Reinhard Marx podsumował na łamach włoskiego dziennika La Repubblica synod o rodzinie, mówiąc: „Droga została przetarta, lody zostały przełamane. O niektórych sprawach Kościół może teraz swobodnie dyskutować. Jeszcze przed dwoma laty wszystko to było niemożliwe (chodzi m. in. o niezgodną z katolicką praktyką i doktryną sprawę Komunii św. dla tzw. rozwodników żyjących w nowych związkach).”
Podobnego zdania co do Komunii św. dla tzw. rozwodników żyjących w nowych związkach, a właściwie inicjatorem tego pomysłu na szersze forum, jest kard. Walter Kasper. Ostatnio wypowiedział się na ten temat we włoskiej telewizji RAI. Jego zdaniem „cel pierwszego synodu o rodzinie został spełniony, a mianowicie zwrócono uwagę na problem rozwodników i gejów. Jest nadzieja, że w ciągu najbliższego roku, przed kolejnym synodem, uda się osiągnąć szerokie porozumienie w tych kwestiach”.
Ktoś powie: „Jeden mówi to, drugi tamto, ostatecznie ważne, żeby nie uderzyć w Słowo Boże i Magisterium, żeby nie wyszedł dokument niezgodny z Nauką Kościoła i po kłopocie”. Jednak jest problem w powyższych zagadnieniach proponowanego przez Synod nie do końca ścisłego paragrafu 52. Nie będziemy tu tego rozważać, ale wszystko wskazuje na to, że zrobiono wyłom tzw. „miłosierdzia” dla osób żyjących w konkubinacie i homoseksualistów. Wyłom wbrew Pismu św., Nauce Kościoła, straszliwie depczący świętość Eucharystii! Do powyższych przykładów należy dołączyć wypowiedzi napotykanych przypadkowo ludzi wierzących. Otóż (nazwijmy ją tak) chrześcijańska opinia publiczna wyraża zadowolenie z faktu tego dziwnego „miłosierdzia”, cieszy się z otwarcia „furtki” (skąd wiedzą, że została otwarta???), ich opinie są podobne do tych cytowanych tu powyżej kardynałów Marxa i Kaspera!

Czy nie mamy tu do czynienia z atakiem na dwa sakramenty Kościoła katolickiego – Eucharystii i Małżeństwa?!
Czy w czasie Synodu uderzono w moralność chrześcijańską? Czy uderzono w Rodzinę? Czy nie doprowadzono do otwarcia furtki dla olbrzymiej ilości świętokradztw względem Chrystusa Ukrytego w Najświętszym Sakramencie?

Miejmy nadzieję, że powyższe pytania nigdy nie znajdą twierdzącej odpowiedzi. Jest też trochę światła – Ktoś broni Kościoła – cytuję fragment publicznej wypowiedzi Ks. abp Stanisława Gądeckiego (nawiązując do szeroko komentowanej w mediach kwestii związków niesakramentalnych i dopuszczeniu takich osób do Komunii świętej):  To wprowadza duży zamęt w trzy sakramenty: Eucharystię, małżeństwo oraz pokutę i pojednanie. Te trzy sakramenty są w tym momencie mocno podważone . Przewodniczący KEP podkreślał, że nie można manipulować przy istocie Kościoła. Odniósł się także do szeroko komentowanej przez media liberalno-lewicowe kwestii związków homoseksualnych. Kościół nie podważa godności takich osób, ale w żaden sposób nie może się zgodzić na stawianie na jednym poziomie związków jednopłciowych ze związkami sakramentalnymi – powiedział ks. abp Stanisław Gądecki.

Na zakończenie warto podziękować Arcybiskupowi Stanisławowi Gądeckiemu za obronę Kościoła na Synodzie. Dziękujemy!

Reklamy

Posted on 31 października 2014, in NADUŻYCIA!!! and tagged , , . Bookmark the permalink. Dodaj komentarz.

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

Connecting to %s

%d blogerów lubi to: